Myynti

Eräs suurimmista haasteista liiketoiminnassa on myynti. Siihen kiinnitetään mielestäni aivan liian vähän huomiota.

Kuitenkin myynti on aidosti se, mikä tuo eurot. Jos myyntiä ei ole, ei ole pian yritystäkään! Itse uskon ehdottomasti eniten henkilökohtaiseen myyntityöhön, tokikaan unohtamatta suhteiden ja verkostojen merkitystä tai sähköisiä myyntikanavia.

Henkilökohtaisen myyntityön tärkeimmät työkalut (B2B) ovat toteutusjärjestyksessä:

1.
Onnistunut yhteydenotto joko sähköpostitse, kirjeitse tai jonkin sosiaalisen median kanavan kautta.

2.
Muutaman päivän sisään viestistä puhelu, jonka tavoitteena on mieluiten etä- / henkilökohtaisen tapaamisen sopiminen ja viimeisenä vaiheena

3.
Asiakastapaaminen eli myyntikäynti joko etänä tai livenä. Tässä yhteydessä tavoitteena on saada aikaiseksi kauppaa = myydä. Myyjän on syytä varautua ennakkoon vastaväitteisiin / ostoepäilyihin, joita asiakas esittää.

HENKILÖKOHTAINEN MYYNTITYÖ

Kohderyhmät

Matkailu- ja palvelualat, asiantuntijapalvelut, yhdistykset / yhteisöt, järjestöt

Kun palvelut on tuotteistettu, niitä voi markkinoida ja myydä. Keskeisiä etä- tai lähipäivän aikana läpikäytäviä asioita ovat mm. asiakaskohderyhmien valinta (= segmentointi), asiakkaiden ostokäyttäytyminen ja sen analysointi, myyntiprosessi vaiheineen, tarjous – toteutusprosessi, millainen on hyvä tarjous, kaupan päättäminen ja vastaväitteet / ostoepäilyt.

Valmennus- / koulutuspäivän aikana osallistuja saa henkilökohtaisessa myyntityössä onnistumiseen tarvittavat tiedot ja taidot. Asioita harjoitellaan päivän aikana ja näin niiden omaksuminen tehostuu verrattuna pelkkään tietojen kuulemiseen tai kirjoittamiseen.
Päivän jälkeen osallistuja voi aloittaa myyntityön välittömästi!
Valmennus- / koulutuspäivän esimerkkihinta 1400 € + tarvittaessa matka- ja majoituskulut

Osallistujille annetaan ennakkotehtäviä, joiden avulla valmennus- / koulutuspäivän sisältö räätälöidään kohderyhmälle sopivaksi

vuosi 2023